O ČOM?
Koncepcia kurzu a jednotlivých predmetov kurzu Interiérový dizajn-360hod je zostavená tak, aby zodpovedala rekvalifikačnému vzdelaniu. V praxi to znamená toľko, že každý predmet vyučujeme od úplnych základov.
Najdôležitejšími predmetmy kurzu sú Zariaďovanie interiérov a Digitálne spracovanie projektu, avšak bez ostatných- pomocných predmetov, ako napr. Techniky kresby, Materiály v interiéry, Farby v interiéry, Dejiny interiéru a nábytku a samozrejme aj Základy staviteľstva, by Vám však boli na nič.
Preto v kurze začíname vždy výukou pomocných predmetov a až od druhého semestra začína výuka hlavných predmetov v najväčšom zastúpení vyučovacích hodín.
Ak ste zvedaví, čo všetko Vám jednotlivé predmety ´´dajú´´, nakuknite nižšie prosím.
ZARIAĎOVANIE INTERIÉROV

120 vyučovacích hodín- Zariaďovanie interiérov- najhlavnejší predmet, počas ktorého Vás naučíme: na základe svojich poznatkov vhodne vybrať do konkrétneho interiéru nábytok a iné predmety, orientovať sa podľa katalógov výrobkov a predmetov vystavených na výstavách. Budete mať prehľad o humánnych funkciách ľudí v súkromnom živote, v prvom rade keď sa tie sústreďujú do obytných domov, budete vedieť zhodnotiť súvislosti ľudské a osobné v blízkom okolí klienta a podľa tých poznatkov vyriešiť konkrétnu úlohu vhodne pre klienta. Samozrejme sa naučíte aj samostatne riešiť konkrétnu problematiku v oblasti dizajnérstva, vytýčené úlohy splniť na čas a s najvyššou kvalitou, integrovať potrebné odborné poznatky v priebehu dizajnérskej práce, rozširovať svoje vedomosti a schopnosti, vzdelávať sa v záujme dosiahnutia čím vyššej odbornej kvality a rozpoznať osobitné konštrukčné situácie, ľudské spojitosti a reagovať na ne so znalosťou odborných estetických pravidiel.
Počas troch semestrov výuky predmetu Zariaďovanie interiérov budete robiť 2 veľké zariaďovacie projekty (v treťom a štvrtom semestri), ktoré budú významnou súčasťou Vášho prvého portfólia.
MATERIÁLY V INTERIÉRY

30 vyučovacích hodín- Cieľom výučby predmetu Materiály v interiéri je, aby účastníci kurzu vedeli kategorizovať jednotlivé druhy materiálov, spoznali základné vlastnosti materiálov, vedeli definovať technické, estetické a funkčné vlastnosti jednotlivých materiálov. Chceme, aby účastníci mali prehľad o vhodnosti použitia daného materiálu v interiéri, aby sa naučili kombinovať jednotlivé materiály po estetickej stránke, ale aj na základe ich vlastností. Našim cieľom je aj to, aby boli naši absolventi pripravení na hodnotenie a posúdenie kvality materiálu (tovaru), boli schopní špecifikovať podmienky optimálneho zaobchádzania s materiálmi a ich prípadnú údržbu, získali vedomosti o vhodných povrchových úpravách materiálov a samozrejme, aby po skončení štúdia boli schopní samostatne získavať poznatky v danej oblasti.
FARBY V INTERIÉRI

15 vyučovacích hodín- Cieľom výučby predmetu Farby v interiéri je, aby účastníci kurzu získali poznatky o fyzikálnych vlastnostiach farieb, vedeli definovať farbu, získali informácie o zákonitostiach miešania farebných odtieňov. Našim cieľom je, aby účastníci kurzu spoznali fyziologické a psychologické pozadie zmyslu pre farby a farebných kontrastov, vedeli správne kombinovať a ladiť jednotlivé farby a farebné odtiene a vedeli získané poznatky aplikovať v praxi pri navrhovaní riešenia interiérov.
TECHNIKY KRESBY

30 vyučovacích hodín- Cieľom výuky predmetu Techniky kresby je, aby poslucháči nadobudli v odbornej oblasti očakávané priestorové zmýšľanie, schopnosť priestorového videnia, získali konštrukčnú, znázorňovaciu a vizuálnu schopnosť. Účastníci pochopia predstavy laických, neodborných ľudí o priestore, o bytovej architektúre, rozpoznajú a osvoja si súvislosti v priestore. Chceme, aby poslucháči boli schopní svoje tvorivé myšlienky a v odbornej praxi chápajúce gestá vyjadriť kresbou a tieto používať počas dizajnérskej práce a aby poslucháči rozšírili svoje estetické cítenie, vizuálnu kultúru, manuálne schopnosti takým spôsobom, aby to mohli kreatívnym spôsobom zužitkovať v inej oblasti.
DEJINY INTERIÉROV A NÁBYTKU

25 vyučovacích hodín- V rámci predmetu Dejiny interiéru a nábytku sa účastníci oboznámia s nábytkovými slohmi a vývojom rôznych interiérov počas dejín ľudstva, aby pomocou poznatkov z historických (dobových) slohov hlbšie porozumeli vzťahom medzi predmetmi a prostredím. Naučíme Vás rozpoznať obdobia histórie interiérov a nábytkov podľa slohov histórie umenia, určiť čo najpresnejšie historické predmety, pamiatky podľa obdobia a slohu a kreatívne používať umelecké diela konkrétneho slohu v medziach daného prostredia.
ZÁKLADY STAVITEĽSTVA

35 vyučovacích hodín- Základy staviteľstva sú dôležité pre každého dobrého dizajnéra a preto Vás v rámci predmetu naučíme identifikovať a správne kategorizovať objekt a priestor, vyriešiť úlohy spojené s požiadavkami investora na zmeny a úpravy, spoznať kritériá dané stavebným zákonom. Nacvičíte si rôzne metódy navrhovania odlišných projekčných situácií, projekčné očakávania a dokumentačné očakávania, zoznámite sa s priebehom projektovania od zamerania až po vypracovanie dokumentácie. Budete schopní na základe získaných vedomostí optimálne upraviť a prispôsobiť konkrétny priestor pre požadované umiestnenie nábytku a iných predmetov, získať a udržiavať si orientačný prehľad v stavebných konštrukciách a technológiách, samostatne riešiť konkrétnu požiadavku a s ohľadom na vytýčené úlohy, splniť ju včas a v očakávanej kvalite :-)
DIGITÁLNE SPRACOVANIE PROJEKTOV

60 vyučovacích hodín- Počas predmetu Digitálne spracovanie projektu sa naučíte samostatne pracovať v programe Sketchup, vytvoriť 3D model objektu pre klienta, vrátane 3D perspektívnych pohľadov so zobrazením použitých materiálov, vytvárať 3D modely nábytku a zariaďovacích prvkov pre svoje návrhy, vytvárať realistické rendrované vizualizácie, vytvoriť digitálnu výkresovú dokumentáciu projektu v určenej mierke pre technické účely/stavebné profesie (technicky správne pôdorysy, pohľady, rezopohľady), vytvoriť tlačenú verziu výkresovej dokumentácie v určenej mierke.
MARKETING A KOMUNIKÁCIA
10 vyučovacích hodín- Predmet Marketing a komunikácia Vám pomôže naštartovať Vašu profesiu. Naučíte sa základy psychológie marketingovej komunikácie a budete sa venovať marketingu a marketingovo-komunikačnej praxi interiérového dizajnéra. Dozviete sa aj o možnostiach podnikania v interiérovom dizajne. Získate základy z tvorby firemnej identity, tvorby image firmy a produktu.